Motorsport

img003.jpg

Bil: Peugeot 106 xsi -92

Motor: 1587cc (tu5j2) 8v, portad topp (erland cox), Kitcar kamaxel (Enem), S1 insug, ecu master styrsystem (Psi motor)

Green cotton öppet luftfilter, extraktor grenrör, 2,5 tums racekat/ avgassystem.

150hk/7200rpm 165nm/5260rpm (mappad i bänk hos Psi motor)

Drivlina: Synkad 4.54utv med Quaife diff, 4-puckad sinterkoppling

Väghållning: Fram: Sellholm coilovers, Bak: 3vägs Proflex med torsionsfjädring

Interiör: Sparco stolar, Lico 6-punkts bälte, 30l atl säkerhetstank, 2x 2kg handsläckare

Vikt: 870kg

Förare: Ulf Augustinsson, c-förare

Nytt 2016: Förstärkta fjädertorn, Bakre länkarmsinfästning i aluminium/ polybushes i främre, förstärkta växelförare med shortshift samt ny lägre slutväxel 4,54, Servostyrning!!!!, Förstärkta motorfästen, Frontmonterad fläkt, Nybyggt 2,5" avgassystem/ racekat., Ny bakaxel. Den har även fått ny färg undertill, nya stänkskydd, Översyn av växellåda/ motor ( nya remmar, olja, justering ventilspel..., Så det har varit en häktisk vinter..tongue-out

Övrigt: Är mappad med tanke på körbarhet istället för toppeffekt. Har jämn fin kurva på vridet!

 1600cc 8v topp "by Erland Cox" och kitcar kam från Enem

 mini-2012-04-20-17-27-21-882-topp2.jpgmini-2012-04-20-17-27-34-135-topp-1.jpgmini-117.jpg