Motorsport

img003.jpg

Bil: Peugeot 106 xsi -92

Motor: 1587cc (tu5j2) 8v, portad topp (erland cox), Kitcar kamaxel (Enem), S1 insug, ecu master styrsystem (Psi motor)

Green cotton öppet luftfilter, extraktor grenrör, 2,5 tums racekat/ avgassystem.

150hk/7200rpm 165nm/5260rpm (mappad i bänk hos Psi motor)

Drivlina: Synkad 4.54utv med Quaife diff, 4-puckad sinterkoppling

Väghållning: Fram: Sellholm coilovers, Bak: 3vägs Proflex med torsionsfjädring

Interiör: Sparco stolar, Lico 6-punkts bälte, 30l atl säkerhetstank, 2x 2kg handsläckare

Vikt: 870kg

Förare: Ulf Augustinsson, c-förare

Övrigt: Förstärkta fjädertorn, Bakre länkarmsinfästning i aluminium/ polybushes i främre, polybushes i bakaxel, förstärkta växelförare med shortshift, Servostyrning!!!!, Förstärkta motorfästen, Frontmonterad fläkt. Är mappad med tanke på körbarhet istället för toppeffekt. Har jämn fin kurva på vridet!

 1600cc 8v topp "by Erland Cox" och kitcar kam från Enem

 mini-2012-04-20-17-27-21-882-topp2.jpgmini-2012-04-20-17-27-34-135-topp-1.jpgmini-117.jpg